تدوین استراتژی برند

استراتژی برند، یک برنامه بلندمدت در راستای ترويج و توسعه یک برند است که ارزش برند و به دنبال آن ارزش سازمان دارنده آنرا افزایش می‌دهد. نیاز است تا هویت، شخصیت و فرهنگ کسب و کار شما متناسب با یک برند طراحی شود و این خصوصیات در تمام ابعاد کاری سازمان شما به صورتی پیاده‌سازی شود که به طور مستقیم نیازها، تمایلات و خواسته‌های مشتريانتان را برطرف کند.

برندی که محصولش را بدون داشتن استراتژی به بازار عرضه کند، دقیقاً معادل این است که یک ناشر، کتابی را بدون داشتن جلد وارد بازار کند و انتظار داشته باشد که این کتاب به فروش برسد. اگر شما به مخاطبانتان دلیلی برای خرید محصولتان ندهید و بین محصول خودتان و رقبا تمایز ایجاد نکنید، آن‌‌ها نیز بدون توجه به محصولتان به راحتی از کنارش می‌گذرند و محصولی دیگر را خرید می‌کنند. بنابراین استراتژی برند امری بسیار مهم در برندیگ است.

در اصل، استراتژی برند، یک برنامه مستند و مدون است برای ساختن شما، محصول شما و نحوه به اشتراک گذاشتن برند شما. استراتژی برند مفصل‌بندی و استخوان‌بندی آن چیزی است که قرار است تصویر شما شود و شما را در محيط کسب و کارتان به نمایش بگذارد. به عبارت ديگر استراتژی برند بخشی از راه و روش پیشبرد کسب و کار و مزیت‌های رقابتی شما است. حتی اگر این قوانین را به صورت رسمی مدون نکرده و بر روی کاغذ نیاورده‌اید، نگران نشويد. ما به شما کمک خواهیم کرد که قوانین نانوشته کسب و کار خود را بر روی کاغذ بیاورید و آن‌ها را تقویت کنید.

تدوین استراتژی برند خود را در اولويت قرار دهيد.

ما در تدوين استراتژی برند شما، تلاش خواهیم کرد تا ضمن کمک به تدوين و يا بازبینی مأموریت و چشم‌انداز کسب و کارتان، پیامی مشخص و پر قدرت برای مخاطبانتان تدوين کنيم، تا برند شما به سادگی در میان انبوهی از برندهای رقیب قابل شناسایی باشد و تشخیص داده شود. در فروشگاه، شبکه‌های اجتماعی، دیوارها، سایت‌ها و هرجایی که کاربرانتان نشانه‌ای از شما را ببینند تصويری از شما در ذهنشان را نقش خواهیم بست.

چنانچه کسب و کارتان را تازه آغاز نموده‌ايد و یا حتی مدت زمان زیادی از فعاليت آن می‌گذرد، اما هنوز برای تدوین استراتژی برندینگ خود اقدام نکرده‌اید، لازم است که این کار را با اولویت بالا در دستور کار خود قرار داده و در اين مسیر با اطمينان بر دانش و تجربه ما به اين مهم دست يابید.